Unit PPDa SMK Gombak Setia

Sekolah Bebas Dadah 2012 Negara Bebas Dadah 2015

Kembali

Allah Ya Dhaaru Ya Nafi'u

Allah Ya Dhaaru Ya Nafi’u

Kembali

Tuhanku
Tunjukkan padaku
Jalan yang harus ku tempuh
Mencari keampunan-Mu
Mendapat kemaafan serta redho-Mu
Jalan untuk kembali Ya Ghafur
Selamat kembali pada-Mu
Ilahi, Ilahi, Rabbi

Bukakanlah pintu hatiku
Untuk menerima taufik dan hidayah-Mu
Sungguh tiada upayaku tiada dayaku tanpa-Mu

Jadikan aku bersyukur atas segala nikmat-Mu Ya Syakur
Jadikan aku tabah segala ujian-Mu Ya Sobur

Aku ingin tunduk sujud hanya kepada-Mu
Berbakti setulus hatiku
Ikhlas kerana-Mu
Ilahi, Ilahi, Rabbi

As Salam

Carilah! Tidak semestinya jumpa tapi Biar Mati semasa mencari.

Nabi s.a.w. sendiri telah bersabda dalam satu hadis Qudsi yang bermaksud:

“Aku sesuai dengan sangkaan hamba-Ku terhadap-Ku dan Aku selalu bersamanya ketika dia mengingati-Ku. Apabila dia mengingati-Ku di dalam dirinya, maka Aku pun akan mengingatinya. Apabila dia mengingatiku ketika di dalam kumpulan manusia, maka Aku pun akan mengingatinya dalam suatu kumpulan mahkluk yang lebih baik dari mereka. Apabila dia mendekati-Ku sejengkal, maka Aku akan mendekatinya sehasta. Apabila dia mendekati-Ku sehasta, maka Aku akan mendekatinya sedepa. Dan apabila dia datang kepada-Ku dengan berjalan, maka Aku akan datang kepadanya dengan berlari.” [HR Muslim]

Saya Kawan bukan Warden

Leave a Reply

